Prošlu godinu obeležilo je mnoštvo
dobrih filmova i naša lista najboljih na kojoj se tradicionalno
opredelimo za šest naslova ove godine je proširena na čak deset naslova.
Horor žanr zadobija sve veću popularnost i u moru različitih
pokušaja da se budžeti koji inače budu mnogostruko manji nego u
drugim produkcijama umnože u ovoj godini iznedrio je dovoljno loših
filmova da naša lista najgorih obuhvati deset naslova takođe.
Postoje dve kategorije loših filmova
sa kojima se srećemo na ovoj listi: protraćene prilike i
potencijali i beskrupulozna eksploatacija i nedostatak brige za
celokupni ishod ostvarenja.
10. DEVOJKA SA
TREĆEG SPRATA (GIRL ON A THIRD FLOOR)
ULOGE: C.M.Pank, Triste Keli Dan, Sara
Bruks
REŽIJA: Trevis Stivens
Ovaj film je ono što
bi amerikanci nazvali beautiful disaster: ima prilično originalnu
priču u duhu Klajva Barkera i odlične praktične specijalne efekte
i kasting koji bi savršeno funkcionisao u jednom B filmu, ali u
praksi celo pakovanje deluje trapavo sklopljeno i prepuno elemenata
koji će testirati vaše strpljenje. Iako nije toliko loš da je
negledljiv kao neki drugi filmovi sa ove liste, nije ni toliko loš
da bi bio zabavan. Ovaj film je vrlo lako mogao spasiti kompetentniji
reditelj koji bi ga gurnuo u bilo koji od ova dva pravca i time mu
dao bar malo šarma.
Priča prati bivšeg
advokata sa kriminalnom prošlošću Dona Koha (C.M.Pank), koji
dolazi u predgrađe Čikaga. On želi da restaurira kuću koju je
kupio, u kojoj bi započeo novi život sa svojom trudnom ženom Liz
(Triste Keli Dan). Od komšija saznaje da je kuća imala mračnu
prošlost i počinje da se suočava sa natprirodnim događajima.
9. ILAJ (ELI)
ULOGE: Čarli Šotvel, Keli Rajli, Maks
Martini
REŽIJA: Kiran Foj
Ponekad deluje kao da će Netflix
postati ono što je produkcijska kuća Canon bila osamdesetih godina
prošlog veka sa svojom hiperprodukcijom najraznovrsnijih naslova.
Nekada su ti naslovi izuzetni, nekada su potpuno nepodnošljivi, a
nekada, kao u ovom slučaju izgleda kao da su na samom setu planirali
šta će snimati. Ovaj film je krcat raznim idejama koje mu daju
svojevrsnu originalnost, ali neverovatno loša gluma i dijalozi će
vas sprečiti da nastavite gledanje, čak iako vas priča
zainteresuje. Još jedan potencijalni biser B filma, koji je zbog
nekoliko izuzetno loših odluka negledljiv.
Ilaj je dečak koji pati od retke
genetske bolesti koja izaziva burnu alergijsku reakciju na spoljni
svet, zbog čega je primoran da živi izolovan u sterilnoj sredini.
Jednog dana, njegovi roditelji ga odvode na kliniku specijalizovanu
za slučajeve poput njegovog, gde će započeti terapiju koja bi
trebala da otkloni bolest. Ali nakon početka terapije, ne samo da mu
se stanje pogoršava, nego počinje i niz misterioznih događaja koji
će ukazati na to da klinika nije ono što se čini.
ULOGE: Zoi Margaret Koleti, Majkl
Garza, Gabrijel Raš
REŽIJA: Andre Ovredal
Ovaj horor nastao je po knjigama
strašnih priča utemeljenih na folkloru i urbanim legendama iz pera
Alvina Švarca. Sama ideja da se ove legende koje predstavljaju neko
opšte mesto većini žanrovske publike bar u SAD pretvore u film
nije nova, revolucionarna, ali ni loša po sebi. Puno je uloženo u
to da film dobije dobre osnove, od talentovanog reditelja do
promocije čija je perjanica del Toro u ulozi producenta, a po malo i
scenariste. Takođe knjigu od postanka prati javna debata o
prigodnosti za uzrast kome je namenjena i dosta je polemika izazivala
u javnosti i pre filma. Ipak nešto je omanulo.
U njvećoj meri to što film, iako
cilja pre svega na mlađu publiku u suštini pati od nedostatka
profila. Ne može da se odluči šta želi da bude. Sve u
svemu, jedna površna producentska igra na sigurno, koja gađa
emocije gledalaca štimungom na najbanalniji način i stvarima koje
su već sigurno dobro prošle na drugim mestima, tako omaž nije omaž
već rip off atmosfere koju možemo videti u filmu „To“ (It, 2017.) ili u „Sabrininim uzbudljivim Avanturama“ (ChillingAdventures of Sabrina, 2018.).
7. POSLEDNJE
VREME (ENDZEIT)
ULOGE: Marko Albreht, Trine Dirholm
REŽIJA: Karolina Helsgard
Ova godina je bila dosta siromašna po
pitanju zombi horora, ali sem par ozbiljnijih naslova, dobili smo i
jedan test izdržljivosti iz Nemačke. Ovaj film je zamišljen kao
feministička priča smeštena u okrilje zombi apokalipse, i iako na
papiru premisa deluje interesantno, samo izvođenje je veoma usporeno
i neupečatljivo. Čak iako izdržite gledanje ovog filma, vrlo brzo
će vam ispariti iz sećanja. Kao so na ranu, ako ste došli zbog
zombija, oni se sve zajedno pojavljuju nekih 5 minuta u celom filmu.
Dve godine nakon što je epidemija
virusa inficirala sve sem dva nemačka grada, Vivi (Gro Svandž
Kolhof) i Eva (Maja Lerer) napuštaju Vajmar da bi stigle do
bezbednijeg utvrđenja u Jeni.
ULOGE: Majkl Ili, Džesi Vilijams
REŽIJA: Dejvid M. Rozental
Najveća misterija ovog filma je to
zašto je neko pomislio da je ovaj rimejk neophodan. Originalna
"Džejkobova lestvica" je film koji je stekao status
kultnog horora sa fenomenalnom atmosferom i inteligentnom pričom,
ali nikada nije imao popularnost mainstream horor franšiza, niti je
koncept koji bi se dopao širem broju ljudi. U svakom slučaju odluka
je pala, i prošle godine svetlost dana je ugledala sterilna verzija
ovog filma koja neuspešno pokušava da osavremeni ideje originalnog
filma, čime smo dobili još jedan naslov koji će biti zaboravljen
brže nego što je bilo potrebno da bude stvoren.
Nakon što izgubi brata u ratu u
Afganistanu, Džejkob Singer (Majkl Ili) se vraća kući. Usled
trauma koje je doneo sa sobom, počinje da dobija napade paranoje,
koji bivaju sve gori, a koji eskaliraju u deluzivni svet halucinacija
u kome se bori da razluči stvarno od nestvarnog.
5. HELBOJ
(HELLBOY)
ULOGE: Dejvid Harbor, Mila Jovović,
Jan Mekšejn
REŽIJA: Nil Maršal
Najnovija filmska iteracija ovog strip
junaka donosi nam još jednom avanture veće od života, sukob sila
dobra i zla, ljudskog i natprirodnog i borbu protiv moćne čarobnice
koju je nemoguće ubiti. Helboj je od uvek smatran horor stripom koji
se bogato oslanja na folklor i mitologiju u kome se glavni junak i
sam poreklom iz senki bori protiv čudovišta koja prete ljudskom
rodu.
Helboj se za više od 25 godina svog postojanja afirmisao kao klasični horor junak, što nije previše iskorišćeno u prethodnim filmovima. Ovaj naslov je obećavao drugačije, ali ni ovoga puta horor aspekti nisudovoljno
iskorišteni. Osim nekolicine horor scena koje u sebi sadrže ogroman
potencijal scenario obiluje brojnim pozadinskim pričama koje samo
odvlače pažnju gledaoca i razvodnjavaju tenziju stalnim
objašnjavanjem ili uvođenjem elemenata radnje koji u sklopu priče
nemaju nikakavu svrhu. Taj osećaj posebno je jak u prvom delu filma
gde su autori pokušali da strpaju na neki način sve prepozantljivo
helbojevsko u niz situacija i likova koji su dotaknuti radnjom
(bezrazložno), a na kraju nisu uopšte dobili payoff niti su pomogli
tome da priča bude bolje i efikasnije ispričana.
4. TIŠINA (THE
SILENCE)
ULOGE: Stenli Tući, Kirnan Šipka,
Miranda Oto
REŽIJA: Džon R. Leoneti
Kada je pretprošle godine izašao film
"Tiho mesto" (A Quiet Place, 2018.), bio je revolucionaran
na mnogo načina, i na instant način je postavio svog autora u
koordinatni sistem horor autora. A onda se neko zapitao: "Možemo
li sve ovo, ali loše?". Iako je baziran na istoimenom romanu iz
2015. autora Tima Lebona i solidno produciran od strane Netflixa,
ovaj film deluje kao da je mockbuster napravljen da eksploatiše
uspeh svog uspešnijeg prethodnika (Ironično, na scenariju je sarađivao jedan od pisaca poznat po mockbusterima). Premisa je gotovo identična, ali
u ovom slučaju umesto suspensa imamo samo dosadu.
Zaplet počinje kada iz podzemne mreže
pećina na površinu izađe drevna vrsta sleplih letećih bića, koja
ubijaju sve što vide i koje privlači zvuk. Eli (Kirnan Šipka) je
devojka oštećenog sluha koja će povesti svoju porodicu na sigurno
pred nadolazećom apokalipsom. A ako vas zanima šta se dešava
dalje, ipak pogledajte "Tiho mesto".
ULOGE: Vera Farmiga,
Patrik Vilson
REŽIJA: Gari Dauberman
Film sam predstavlja treći u nizu spin
off-a o Anabel, ukletoj lutki, koja se prvi put pojavljuje u
"Prizivanju zla" (Conjuring, 2013.) Treći deo konačno
bavi se sudbinom Anabel od trenutka kada je preuzmu Ed i Lorejn Voren
i odvedu na sigurno u svoj “podrum čudesa” u kome su tokom
godina skladištili različite uklete i druge artefakte iz svojih
poduhvata tokom karijere.
Ideja da se ceo film zatvori u jednu
kuću je produkcijski domišljata pre svega jer je jeftina, ali
kreativno je sterilna i neiskorištena, film pati od razvučenosti,
preeksplikacije nebitnih likova i jeftinih jump scareova uzrokovanih
uglavnom zvučnim napadima na gledaoca. Više je nego jasno da sve u
vezi sa ovom franišizom usmereno je na mužu para na osnovu slave
koju su zadobili prvi filmovi serijala "Prizivanje zla".
ULOGE: Linda Kardelini, Rejmond Kruz
REŽIJA: Majkl Čaves
Još jedan "hit"
Conjuring-versa koji je doživeo debakl i u bioskopima, što
nam govori da ni fanovi franšize nemaju beskrajno strpljenje za
ceđenje suve drenovine. Ceo film pati od izrazito linearnog
pripovedanja bez obrta i predstavlja usputan pokušaj da se uzme još
neki dinar na mistifikaciju navodnih stvarnih događaja utemeljenih
na narodnoj legendi, ovog puta sa teritorije Južne Amerike.
Radnja se odvija u Los Anđelesu
sedmadesetih godina dok jedna majka, istovremeno i socijalna radnica
pokušava da zaštiti svoju decu od meksičke utvare oličene u
prokletom duhu pokojnice koja jeca po svetu i vreba decu. Film je
formulaičan, neinventivan, često nedosledan u mnogo čemu sličan
"Anabel 3", od toga da je većina radnje smeštena u jednu jedinu kuću
do načina pisanja koje nam stalno objašnjava nešto umesto da
pokaže, naravno sa dodatkom pre svega zvučnih jump scareova i
neuverljvih likova kojima je zadatak da istovremeno budu i čvrsti,
neustrašivi i duhoviti, dok su glumački ozbiljno neuverljivi...
Daleko od toga da priča o ženi u beloj haljini nema potenijal da
uspe, ali kada se neko zaista potrudi... u surotnom dobijete
plačljivicu a ne plašilicu!
1. HARPUN
(HARPOON)
ULOGE: Munro Čejmbers,
Kristofer Grej, Emili Tajra
REŽIJA: Rob Grant
Defintivno najnepodnošljiviji film
godine, o čemu svedoči to da nam je trebalo tri pokušaja da ga
odgledamo. Autor ovog dela je osmislio solidan koncept, koji je
upropastio veoma nedopadljivim likovima, čiji karakteri i motivacije
će vam biti toliko iritatntni da će samo biti pitanje u kom
trenutku ćete poželeti da zaustavite film i izađete na svež
vazduh jere se osećate prljavo jer ste bili u njihovom društvu. Ali
najgori ukus ostavlja pretencioznost ovog filma koji smatra za
sebe da je mnogo inteligentniji nego što jeste.
Logično, film koji misli da je ovoliko
inteligentan, počeće sa citatom o prijateljstvu iz "Nikomahova
etike", tik pre nego što ćemo upoznati troje najgorih ljudi na
svetu. Ričard (Kristofer Grej) je sin superbogatih roditelja, koji
na svoj rođendan želi da vodi najboljeg prijatelja Džonu (Munro
Čejmbers) i devojku Sašu (Emili Tajra) na krstarenje svojom jahtom.
Ali prvo će fizički napasti Džonu jer sumnja da postoji nešto
izmedžu njega i Saše. Nakon što ga razuvere, poklanjaju mu
naslovni harpun kao rodjendanski poklon, koji će, naravno, imati
odsudnu ulogu u njihovoj avanturi na otvorenom moru.
Nina Stefanija Blažević i Aljoša Tomić
No comments:
Post a Comment