Film: Džejkobova lestvica (Jacob’s Ladder)
Režija: Dejvid Rozental
Scenario: Džef Buler, Sara Torp, Džejk Vejd Vol, Brus Džol Rubin
Uloge: Džozef Sikora, Mišel Ili, Džesi Vilijams
Trajanje: 89 min
Produkcija: SAD, 2019.
Rimejkovi kultnih horor filmova ponekad umeju da prijatno iznenade, a ponekad da neprijatno razočaraju. Ne mogu da kažem da sam razočaran ovim filmom jer već kada sam bacio prvi pogled na trejler bilo mi je jasno da to neće biti kvalitetan film. Međutim želeo sam da ga pogledam jer je „Džejkobova lestvica“ jedan od mojih omiljenih horora o čemu sam i pisao ranije.
Režija: Dejvid Rozental
Scenario: Džef Buler, Sara Torp, Džejk Vejd Vol, Brus Džol Rubin
Uloge: Džozef Sikora, Mišel Ili, Džesi Vilijams
Trajanje: 89 min
Produkcija: SAD, 2019.
Rimejkovi kultnih horor filmova ponekad umeju da prijatno iznenade, a ponekad da neprijatno razočaraju. Ne mogu da kažem da sam razočaran ovim filmom jer već kada sam bacio prvi pogled na trejler bilo mi je jasno da to neće biti kvalitetan film. Međutim želeo sam da ga pogledam jer je „Džejkobova lestvica“ jedan od mojih omiljenih horora o čemu sam i pisao ranije.
Ovaj rimejk je potpuni promašaj. Prosto da se čovek zapita šta su ovi silni scenaristi želeli da rimejkuju od starog filma? Nekoliko replika koje u potpunosti gube narativnu funkciju u njihovom scenariju? Osim toga i imena, još jedino što upućuje da se radi o rimejku „Džejkobove lestvice“ jeste postratna trauma oko koje se prepliće potpuno drugačija radnja.
Za ljude koji nisu gledali film iz 1990. pretpostavljam da će rimejk biti samo jedan površan i loš horor za koji gledalac gubi interesovanje već posle dvadesetak minuta jer misterija i jeza nisu dovoljno ubedljivi da vas ostave zainteresovanim za nastavak filma. A onima koji su gledali originalni film, biće veoma bedno da gledaju rimejk.
U novom filmu Džejkob Singer nije profesor filozofije već hirurg (traumatolog) koji je radio pri vojsci, i kome je brat Isak, umro na operacionom stolu za vreme hitne intervencije. Mnogo godina kasnije Džejkob saznaje od nekog veterana na ulici da je njegov brat Isak ipak živ i da se nalazi u podzemlju ispod metroa. Kada Džejkob odluči da pokuša da ga pronađe primećuje da ga uhode neka stvorenja.
Obrt u novom filmu nema nikakve veze sa obrtom koji se dešava u originalnom. Takođe određeni elementi i motivi iz originalnog filma su ovde iskorišteni samo radi neke propratne estetike. Recimo, Džejkobov terapeut izgovara citat Majstera Ekharta, da je pakao u stvari onaj deo nas koji ne želi da umre, dok ako se pomirimo i pustimo pakla nema i svi demoni koji nam kidaju dušu su u stvari anđeli koji nas odvode u raj.
Međutim kako bi Džejkob hirurg znao išta o Majsteru Ekhartu? Dok Džejkob filozof svakako zna. Takođe ovu rečenicu u originalu izgovara Luji, Džejkobov fizioterapeut nakon čega Džejkob na demone koji ga progone počne drugačije da gleda. A rimejkovani Džejkob kao da ni ne čuje tu rečenicu. Takođe poreklo demona u novom filmu nije tačno precizirano do kraja, čak ni posle obrta.
Što se tiče demona oni su ovde samo loši specijalni efekti. Ni strašni, ni ružni više onako da se smorite kad ih vidite.
Mnogo je još ovakvih stvari o kojima bi se moglo pisati, što ne nameravam jer bi to bilo gubljenje vremena u analiziranju loše sklepanog filma. Samo bih naglasio još da original jasno i otvoreno antiratni film koji na ozbiljan i maštovit način govori o ljudskoj savesti i posttraumatskom stresu. A rimejk kao da se pravi mutav na tu temu jer nam ne kazuje čak ni u kojem ratu su braća Singer uopšte bili.
U svakom slučaju ovaj film preporučujem za izbegavanje, osim ako niste baš jako znatiželjni.
Nenad Lančuški
No comments:
Post a Comment