Film: Prokletstvo ožalošćene žene (The Curse of La Llorona)
Režija: Majkl Čavez
Scenario: Miki Dotri, Tobajas Jakonis
Uloge: Linda Kardelini, Rejmond Kruz
Trajanje: 93 min
Proizvodnja: SAD, 2019.
Ni ove godine Džejms Vanova fabrika loših horor filmova ne staje sa radom, tako da smo ove godine dobili čak dva nova nastavka njegovog Conjuring univerzuma. Odmah da se ogradim, Van je majstor svog zanata, što je dokazao filmovima koje je on lično režirao, naročito "Slagalicom strave" (Saw, 2004.) i prvim nastavcima "Prizivanja zla" (The Conjuring, 2013.) i "Astralne podmuklosti" (Insidious, 2010.).
Kako je njegova zaostavština rasla, titulu reditelja je sve češće menjao titulom izvršnog producenta. Broj naslova u ove tri franšize do danas je postao dvocifren, ali kvalitet filmova nikada nije dostigao kvalitet onih na kojima je on radio kao reditelj. Najveći broj ovih filmova je napravljen sa minimumom truda da se zgrabe pare na box officeu, što i rade, manje ili više uspešno.
Režija: Majkl Čavez
Scenario: Miki Dotri, Tobajas Jakonis
Uloge: Linda Kardelini, Rejmond Kruz
Trajanje: 93 min
Proizvodnja: SAD, 2019.
Ni ove godine Džejms Vanova fabrika loših horor filmova ne staje sa radom, tako da smo ove godine dobili čak dva nova nastavka njegovog Conjuring univerzuma. Odmah da se ogradim, Van je majstor svog zanata, što je dokazao filmovima koje je on lično režirao, naročito "Slagalicom strave" (Saw, 2004.) i prvim nastavcima "Prizivanja zla" (The Conjuring, 2013.) i "Astralne podmuklosti" (Insidious, 2010.).
Kako je njegova zaostavština rasla, titulu reditelja je sve češće menjao titulom izvršnog producenta. Broj naslova u ove tri franšize do danas je postao dvocifren, ali kvalitet filmova nikada nije dostigao kvalitet onih na kojima je on radio kao reditelj. Najveći broj ovih filmova je napravljen sa minimumom truda da se zgrabe pare na box officeu, što i rade, manje ili više uspešno.
Bez obzira što je u njegovoj produkciji nastaju neki od najgorih mainstream horora današnjice, to ga nije zaustavilo da u ovoj godini izbaci "Anabel 3: Povratak kući" (Annabelle Comes Home, 2019.) i mnogo manje zapažen "Prokletstvo ožalošćene žene".
Ovaj naslov deluje pomalo "uglavljeno" u Conjuring univerzum, jer ne deli ni protagoniste ni antagoniste sa drugim naslovima franšize. Jedini lik koji ga povezuje sa ostatkom serijala je otac Perez (Toni Amendola), koji je tu samo da napravi referencu na Anabel i nestane sa scene.
Ovaj naslov deluje pomalo "uglavljeno" u Conjuring univerzum, jer ne deli ni protagoniste ni antagoniste sa drugim naslovima franšize. Jedini lik koji ga povezuje sa ostatkom serijala je otac Perez (Toni Amendola), koji je tu samo da napravi referencu na Anabel i nestane sa scene.
"Prokletstvo ožalošćene žene" je inspirisano latinoameričkim folklorom, preciznije pričom o La Joroni. Ova priča je jedno od najpoznatijih i najrasprostranjenijih usmenih predanja na ovim prostorima, sa regionalnim varijacijama po celoj centralnoj i južnoj Americi. Štaviše, priča je toliko arhetipska da je moguće naći njen analogon svuda u svetu.
Ukratko, u jednom malom selu živela je siromašna devojka po imenu Marija. Imala je reputaciju najlepše devojke u kraju. Upoznala je mladog i bogatog plemića i oni su se zavoleli i na kraju venčali i dobili dva sina. Vremenom njen muž je počeo da se udaljava od nje jer je ona sa vremenom gubila svoju lepotu, i ona zaslepljena besom ubija svoje sinove, a zatim i sebe, zbog čega biva prokleta da luta zemljom kao jecajuća utvara dok ne pronađe svoju decu.
Ukratko, u jednom malom selu živela je siromašna devojka po imenu Marija. Imala je reputaciju najlepše devojke u kraju. Upoznala je mladog i bogatog plemića i oni su se zavoleli i na kraju venčali i dobili dva sina. Vremenom njen muž je počeo da se udaljava od nje jer je ona sa vremenom gubila svoju lepotu, i ona zaslepljena besom ubija svoje sinove, a zatim i sebe, zbog čega biva prokleta da luta zemljom kao jecajuća utvara dok ne pronađe svoju decu.
Ljubitelji svetskih mitova će u ovoj figuri prepoznati keltsku Banši, grčku Lamiju i mnoge druge arhetipske likove. A to uopšte nije loš recept za horor, o čemu svedoči duga lista meksičkih horora koji predstavljaju ovu priču počev od filma "Prokletstvo uplakane žene" (La maldición de la llorona, 1961.). Ovi naslovi nisu previše poznati van granica svoje zemlje, a pretpostavljam da je ovogodišnji film trebao da približi ovog lika mainstream publici.
U svakom slučaju, dobili smo još jednog debitanta u rediteljskoj stolici koji pokušava da oponaša Vanov rediteljski stil, bez njegovog osećaja za tenziju i ritam. Ne pomaže ni trapavo napisan scenario koji je prepun klišea koji nisu bili originalni ni kada je žanr paranormalnog horora doživeo ekspanziju pre desetak godina, a kamoli danas.
U svakom slučaju, dobili smo još jednog debitanta u rediteljskoj stolici koji pokušava da oponaša Vanov rediteljski stil, bez njegovog osećaja za tenziju i ritam. Ne pomaže ni trapavo napisan scenario koji je prepun klišea koji nisu bili originalni ni kada je žanr paranormalnog horora doživeo ekspanziju pre desetak godina, a kamoli danas.
Ne samo da je krcat klišeima, nego je priča potpuno ravna linija, bez ijednog preokreta, u kojoj svaki element zapleta biva ekspliciran od strane likova, uključujući i naslovnu legendu, koju nam u kratkim crtama iznese otac Perez, kad je već dobio honorar i za ovaj film.
Drugi likovi su jednako generični kao i lik mudrog katoličkog sveštenika koji je video previše. Samohrana majka sa dvoje dece, policijski partner njenog pokojnog muža i buntovni šaman koji je nekada bio sveštenik čine klasičnu garnituru obaveznih likva ovog žanra. Jedina šteta je što TV veteran Rejmond Kruz u ulozi šamana nije imao više sreće sa svojom prvom većom filmskom ulogom.
Drugi likovi su jednako generični kao i lik mudrog katoličkog sveštenika koji je video previše. Samohrana majka sa dvoje dece, policijski partner njenog pokojnog muža i buntovni šaman koji je nekada bio sveštenik čine klasičnu garnituru obaveznih likva ovog žanra. Jedina šteta je što TV veteran Rejmond Kruz u ulozi šamana nije imao više sreće sa svojom prvom većom filmskom ulogom.
Ovaj film je najneinspirativniji horor koji sam pogledao u ovoj godini, i ako bih morao da navedem neki njegov kvalitet, jedino što bih mogao da smislim je to da ne traje mnogo duže od sat i po. U eri u kojoj streaming servisi poput Netflixa, Amazona i Hulua svakog meseca ispumpaju bar jedan solidan horor, nemojte gubiti vreme na preplaćeno eksploatativno smeće.
Aljoša Tomić
Nije čak ni na mene ostavio neki jak utisak ... Da sam ga gledao u bioskopu , tražio bih pare nazad . Makar za kokice koje su skupe kao da kukuruz uzgajaju u Južnoj americi , i voze ga prvom klasom do naših kokičara ! :)
ReplyDeleteNe isplati se ne piratizovati ga ;)
Delete