Film: Poziv iz prošlosti (Kol)
Režija: Čung-Hjun Li
Scenario: Serđo Kaski, Čung Hjun-Li
Uloge: Park Šin-Hje, Džong-seo Džun, Sung-rjung Kim
Trajanje: 112 min
Proizvodnja: Južna Koreja, 2020.
Režija: Čung-Hjun Li
Scenario: Serđo Kaski, Čung Hjun-Li
Uloge: Park Šin-Hje, Džong-seo Džun, Sung-rjung Kim
Trajanje: 112 min
Proizvodnja: Južna Koreja, 2020.
Opet smo u onom periodu zatišja kada je sve što je preostalo na horor sceni ili B-filmovi manjih streaming servisa poput Shuddera ili oni najkomercijalniji otpaci Holivuda, koji su toliko generični da ne vredi gubiti vreme na njih. Čak i kad mi se učini da sam našao nešto
zanimljivo, osećam se kao da se hvatam za slamku, jer je rezultat redovno razočaravajući.
Pa tako, na mojoj ovonedeljnoj listi za gledanje se našlo nekoliko filmova, o kojima ne vredi mnogo govoriti, ali ih možda treba pomenuti, ako ništa kao upozorenje potencijalnim gledaocima. Prvi je bio indonezijska horor misterija "Impetigo" (Perempuan Tanah Jahanam, 2019.) iz Shudderove produkcije. Atmosferičan film sa interesantnim likovima, ali toliko spor da sam gotovo zaspao pre polovine filma.
zanimljivo, osećam se kao da se hvatam za slamku, jer je rezultat redovno razočaravajući.
Pa tako, na mojoj ovonedeljnoj listi za gledanje se našlo nekoliko filmova, o kojima ne vredi mnogo govoriti, ali ih možda treba pomenuti, ako ništa kao upozorenje potencijalnim gledaocima. Prvi je bio indonezijska horor misterija "Impetigo" (Perempuan Tanah Jahanam, 2019.) iz Shudderove produkcije. Atmosferičan film sa interesantnim likovima, ali toliko spor da sam gotovo zaspao pre polovine filma.
Drugi film me je iznervirao toliko da želim svakoga da upozorim da ga preskoči, čak iako nema ništa drugo da pogleda. Naučite neku novu veštinu, izađite u šetnju, napijte se sa prijateljima, napijte se sami, sve je bolje nego potrošiti sat i po na "Šta leži ispod" (What Lies Below, 2020.). Ovaj film je tako toliko iritantan i predvidljiv da će sigurno završiti na našoj listi najgorih filmova 2020. godine.
Treći film je "Kvant krvi" (Blood Quantum, 2020.), kanadski zombi horor smešten u rezervat Red Crow indijanaca, koji otkrivaju da su nekim slučajem imuni na zombi infekciju. Interesantan B-film, koji stavlja zombije u jedan novi kulturološki kontekst, ali kao većina B-filmova, samo jednokratna zabava sa nekoliko zanimljvih momenata.
Konačno, stigoh i do mog ovonedeljnog favorita, debitantski film korejskog reditelja Čung-Hjun Lija. Čini mi se da je ova godina iznedrila dosta mladih reditelja koji su odlučili da svoju filmsku karijeru započnu sa horor filmom. Što uopšte nije loša stvar, ustajalu horor močvaru je odavno trebalo malo uzburkati.
Li je scenario za ovaj film bazirao na originalnom scenariju Serđa Kaskija, koji je radio i na scenariju za film "Loža" (The Lodge, 2019.) koji smo recenzirali prošle nedelje. Igrom slučaja, u ulozi protagoniste je Park Šin-Hje, koju smo videli u filmu #Živ (#Saraitda, 2020.), koji smo takođe nedavno recenzirali.
Li je scenario za ovaj film bazirao na originalnom scenariju Serđa Kaskija, koji je radio i na scenariju za film "Loža" (The Lodge, 2019.) koji smo recenzirali prošle nedelje. Igrom slučaja, u ulozi protagoniste je Park Šin-Hje, koju smo videli u filmu #Živ (#Saraitda, 2020.), koji smo takođe nedavno recenzirali.
Svima koji vole korejski horor će biti lako da urone u ovaj film: poznata estetika i sve žanrovske trope su tu. Ali u okvirima poznatoga Li uspeva da uvede likove sa kojima ostvarujemo emotivnu vezu, bez posezanja za preteranom patetikom. Naravno, ova narativna efikasnost ume povremeno da unese i konfuziju, sa obzirom na temu ove priče.
A glavna tema je usud i mogućnost da se to promeni. A način na koji se narativ razvija je jednostavni bežični telefon, koji može da ostvari vezu kroz prošlost. Ovde leži glavni problem, jer nisu do kraja objašnjena pravila "putovanja kroz vreme", što ume da dezorijentiše gledaoca. Pored toga, u sve to je upleten i korejski folklor, spoj modernog načina života i šamanizma, što može dodatno doprineti konfuziji, u slučaju da gledalac nije upoznat sa korejskim filmom. Na stranu tih par sitnica, ovaj film krije i mnogo više zanimljivih momenata i preokreta, ali to bi već bili spojleri.
A glavna tema je usud i mogućnost da se to promeni. A način na koji se narativ razvija je jednostavni bežični telefon, koji može da ostvari vezu kroz prošlost. Ovde leži glavni problem, jer nisu do kraja objašnjena pravila "putovanja kroz vreme", što ume da dezorijentiše gledaoca. Pored toga, u sve to je upleten i korejski folklor, spoj modernog načina života i šamanizma, što može dodatno doprineti konfuziji, u slučaju da gledalac nije upoznat sa korejskim filmom. Na stranu tih par sitnica, ovaj film krije i mnogo više zanimljivih momenata i preokreta, ali to bi već bili spojleri.
Film prati dvadesetosmogodišnju Kim Seo-jon (Park Šin-hje), koja gubi svoj mobilni telefon u toku posete svojoj majci koja živi na selu. U svojoj oronuloj kući z detinjstva nalazi prastari bežični telefon, kojim pokuša da uspostavi kontakt sa civilizacijom, ali umesto toga dobija poziv u pomoć od nepoznate devojke koja tvrdi da je njena majka muči. Nakon kraće istrage Seo-jon otkriva da je dobila poziv od devojke koja je živela u toj kući, ali u 1999. godini.
U tehničkom smislu, korejski filmovi uvek imaju visok standard, tako da možete očekivati vrhunsku glumu i odličnu kinematografiju. Naravno, Bjung-hun Li nije Kim Dži-Vun ili Čan-vuk Park, ali i dalje film izgleda vizuelno upečatljivo.
Iako je pandemija desetkovala kvalitetne horor naslove i pomerila njihove premijere, poneki od njih se ipak provukao i našao svoje mesto na streaming servisima. Možda nije idealno za studije koji ih produciraju, ali verujem da od toga više pate holivudski blokbasteri, nego internacionalni naslovi poput ovoga, koji svejedno nikada ne bi izašli na mainstream tržište. U svakom slučaju ovo je jedan o obaveznih naslova za ljubitelje horora u ovoj godini.
Aljoša Tomić
No comments:
Post a Comment