Scenario: Il Čo, Met Nejlor
Uloge: Ju Ah-in, Park Šin-je
Trajanje: 98 min
Proizvodnja: Južna Koreja, 2020.
Ušli smo u drugu godinu COVID-19 pandemije, i iako stvari ne izgledaju tako depresivno kao na početku, sigurno je da će ova trauma ostaviti traga u životima svih u godinama koje dolaze. Da je ovaj virus ostavio traga i na svetskoj kinematografiji, vidi se po obilju filmova koji za temu imaju izolaciju.
Iako je smešten na ograničen prostor, film ni u jednom trenutku ne postaje dosadan, Il Čo popunjava svaki minut filma interesantnim idejama kojima se Džun-vu dovija da dodje do hrane, vode ili dok pokušava da ostvari kontakt sa drugim #živima. Iako se poslednji čin filma pretvara u akcionu jurnjavu, prve dve trećine filma u kome pratimo njegovo snalaženje je ono što me je kupilo.
Film je doživeo neverovatan uspeh u Južnoj Koreji, gde je tri nedelje za redom bio na vrhu Box Officea, a zatim i na striming servisu, gde je bio na vrhu najstrimovanijih filmova u 35 zemalja nakon što je Netflix otkupio prava za prikazivanje. Naravno, kao ultimativni oblik priznanja o uspehu, još iste godine dobio je i svoj američki rimejk "Sam" (Alone, 2020.), koji se nije naročito proslavio.
Zombi horori su možda prezasitili tržište poslednjih godina. Kroz more serija i filmova mogli smo videti svaku moguću varijantu zombija, od onih koje hodaju, do onih koji trče. Od onih bezumnih, do onih koje imaju neki oblik intelekta. Od nemrtvih do inficiranih. I sve između. Stoga šarm ovog filma je upravo u povratku osnovama, ljudskoj drami i fokusu na osećaj beznađa koje glavni junak ima usred novostvorenog haosa.
Možda bi svi junaci koji vitlaju hladnim i vatrenim oružjem dok kose talase zombija mogli nešto da nauče od skromnog Džun-vua. Napetost i uzbuđenje se ne mere brojem leševa koje junak pregazi, nego našom sposobnošću da se identifikujemo i empatišemo sa njim.
Aljoša Tomić
No comments:
Post a Comment