Serija: Kestl Rok (Castle Rock)
Ali način na koji je svaka od priča ispripovedana po epizodama, gde maltene svaki od likova dobije priliku da ispriča priču iz svog ugla predstavlja majstorsku scenarističku slagalicu koja nas drži napetim od početka do kraja sezone!
Upoznajući likove vidimo koliko su truda glumci uneli u svakog od njih. Telesna gluma je izuzetno bitna za karakterizaciju likova i formiranje, te promenu gledaočevih stavova o istim! Bil Skarsgard briljira mameći nas i istovremeno držeći na oprezu zbog svog pogleda, držanja, na kraju krajeva i ćutanja koje je toliko glasno, da zanemimo. Videćete da su stvari koje čujemo i ne čujemo u seriji jedan od najbitnijih motiva i goriva za ovu priču!
Dok čekamo "isplatu" vlastitih pretpostavki bez obzira na to koliko tačno smo u stanju da prognoziramo dalji razvoj situacije, ne postoji niti jedan razlog da sa smanjenom pažnjom pratimo tok radnje u epizodama.
Ovo je serija za svakog ljubitelja Kingovih dela, bez obzira na preferencije, koja ne ostaje dužna svom uzoru niti u jednom trenutku, ako ga već ne veliča, što je čest slučaj u toku prve sezone.
1"Najdraža moja, morao sam pisati da ti kažem da me više nećeš kući videti,
jer desilo se nešto dok vozio sam kući,
i nikada više neću biti isti..."
Kreatori: Sem Šou, Dastin Tomason
Uloge: Andre Holand, Melani Linski, Bil Skarsgard, Sisi Spejsek, Skot Glen
Trajanje: 60 minuta, 10 epizoda
Proizvodnja: SAD, 2018.
Za kraj meseca Stivena Kinga odlučila sam, naravno u dogovoru sa drugarima iz redakcije Filmozofije Strave, da posvetimo pažnju recenziji nečega što predstavlja ukupno Kingovo delo na potpuno nov i originalan način. Na žalost, ne možemo reći da je to "Mračna kula" (The Dark Tower, 2017.) kojoj je to originalno bila namera, pravo iz ruku i pera ovog pisca. Taj film je rađen po istoimenom serijalu knjiga koje šaraju po motivima i Kingovom univerzumu, ali toliko je zbrzan i sklepan da čak ni nekom ko nije čitao knjigu ne može zavarati osećaj da u narativu nešto jednostavno nedostaje. Čak ni fantastični dvojac Mekonahi - Elba nije moglao da spase stvar.
Umesto toga svež i inovativan pristup Kingovim delima nudi prva sezona serije "Kestl Rok" koja je počela sa emitovanjem 2018. godine. Sa velikim nestrpljenjem i entuzijazmom čekamo još koju nedelju jer nas u oktobru očekuje premijerno i druga sezona. Radi se o poduhvatu i priči koja predstavlja i kolaž i omaž multiverzumima ovog pisca i to na nekoliko nivoa. Vadeći esenciju nekih od najboljih i najpopularnijih priča i motiva iz opusa Stivena Kinga, kreatori ove serije stvorili su originalan, a suštinski nov, Kingov svet misterije, drame, fantazije i horora.
Uloge: Andre Holand, Melani Linski, Bil Skarsgard, Sisi Spejsek, Skot Glen
Trajanje: 60 minuta, 10 epizoda
Proizvodnja: SAD, 2018.
“Dearest darling, I had to write to say that I won’t be home anymore
’Cause something happened to me while I was driving home
And I’m not the same anymore...”1
’Cause something happened to me while I was driving home
And I’m not the same anymore...”1
Za kraj meseca Stivena Kinga odlučila sam, naravno u dogovoru sa drugarima iz redakcije Filmozofije Strave, da posvetimo pažnju recenziji nečega što predstavlja ukupno Kingovo delo na potpuno nov i originalan način. Na žalost, ne možemo reći da je to "Mračna kula" (The Dark Tower, 2017.) kojoj je to originalno bila namera, pravo iz ruku i pera ovog pisca. Taj film je rađen po istoimenom serijalu knjiga koje šaraju po motivima i Kingovom univerzumu, ali toliko je zbrzan i sklepan da čak ni nekom ko nije čitao knjigu ne može zavarati osećaj da u narativu nešto jednostavno nedostaje. Čak ni fantastični dvojac Mekonahi - Elba nije moglao da spase stvar.
Umesto toga svež i inovativan pristup Kingovim delima nudi prva sezona serije "Kestl Rok" koja je počela sa emitovanjem 2018. godine. Sa velikim nestrpljenjem i entuzijazmom čekamo još koju nedelju jer nas u oktobru očekuje premijerno i druga sezona. Radi se o poduhvatu i priči koja predstavlja i kolaž i omaž multiverzumima ovog pisca i to na nekoliko nivoa. Vadeći esenciju nekih od najboljih i najpopularnijih priča i motiva iz opusa Stivena Kinga, kreatori ove serije stvorili su originalan, a suštinski nov, Kingov svet misterije, drame, fantazije i horora.
Intimne priče likova prepliću se misterijama skrivenim u slojevima istorije malog grada Kestl Roka, smeštenog u prelep krajolik okruga Mejn. Prirodne lepote ovog kraja plene pažnju gledaoca i istovremeno slute nešto neuhvatljivo i nelagodno negde u dubini šume. U malom gradu koji će uskoro biti obrisan sa mape kao ekonomska, ali i svaka druga crna rupa, sudbine ljudi se kreću ka svom neumitnom ishodištu i istovremeno u krug. A sve ih natkriljuje senka najvećeg, a skoro i jedinog poslodavca u okrugu, starog utvrđenja, zloglasnog zatvora Šošenka.
Naracija koja balansira između mukotrpnih svakodnevnih sudbina pojedinaca i misterija većih od života, te (nat)prirodnih anomalija koje korumpiraju tok same istorije u zabačenim američkim gradićima, predstavlja srž Kingovih zapleta, što su pisci serije lepo uhvatili i prikazali. Likovi koji su u situaciji da se suočavaju sa svojom prošlošću i izazovima koje su još kao deca ostavili za sobom, ili već jednom pobedili, ljubiteljima Kingovih dela nisu neka novina, čak se podrazumevaju.
Ali način na koji je svaka od priča ispripovedana po epizodama, gde maltene svaki od likova dobije priliku da ispriča priču iz svog ugla predstavlja majstorsku scenarističku slagalicu koja nas drži napetim od početka do kraja sezone!
Scenografija, kostimi, fotografija režija, muzika sve je prelepo i vešto sklopljeno i krunisano sjajnom glumom talentovane ekipe glumaca! Sve je sklopljeno tako da poziva gledaoca da sa najvećom pažnjom prati radnju. U hiljadu detalja nalazi se hiljadu izazova koji predstavljaju postavke za gledaočevu radoznalost i nemire. Napetost i nelagodnost se smenjuju sa prelepim pejzažima dok pratimo i upoznajemo likove.
Upoznajući likove vidimo koliko su truda glumci uneli u svakog od njih. Telesna gluma je izuzetno bitna za karakterizaciju likova i formiranje, te promenu gledaočevih stavova o istim! Bil Skarsgard briljira mameći nas i istovremeno držeći na oprezu zbog svog pogleda, držanja, na kraju krajeva i ćutanja koje je toliko glasno, da zanemimo. Videćete da su stvari koje čujemo i ne čujemo u seriji jedan od najbitnijih motiva i goriva za ovu priču!
Za mene lično sedma epizoda pod naslovom "Kraljica", predstavlja vrhunac sezone u pripovedačkom smislu, gde je efekat anskioznosti i straha postignut igranjem na kartu jedino i samo ljudskog uma i njegovih (ne)moći. Naravno majstorski snimljena i napisana priča poduprta je fantastičnom glumom Sisi Spejsek koja nosi skoro celu epizodu i kroz to simbolično savija prostor i vreme, pa i tok radnje ka sebi.
Dok čekamo "isplatu" vlastitih pretpostavki bez obzira na to koliko tačno smo u stanju da prognoziramo dalji razvoj situacije, ne postoji niti jedan razlog da sa smanjenom pažnjom pratimo tok radnje u epizodama.
Vrlo interesantan detalj, a prisutan takođe u Kingovim delima jeste priča o samoj priči ili pisanju, meta narativ o metodi pisca/stvaraoca i njegovom postupanju sa likovima i radnjom. King često kroz svoje pisanje, bez obzira na temu, često istražuje pisanje sâmo i poigrava se motivom pisca i njegovog uma. Bilo mi je drago da vidim da ni ova serija ne ostaje dužna tome dok autoironično komentariše početak i kraj priče ili uloge sporednih likova u svojim poslednjim epizodama.
Ovo je serija za svakog ljubitelja Kingovih dela, bez obzira na preferencije, koja ne ostaje dužna svom uzoru niti u jednom trenutku, ako ga već ne veliča, što je čest slučaj u toku prve sezone.
Nina Stefanija Blažević
1"Najdraža moja, morao sam pisati da ti kažem da me više nećeš kući videti,
jer desilo se nešto dok vozio sam kući,
i nikada više neću biti isti..."
"24 hours from Tulsa" – pesma koja sa radija otvara prvu scenu prve epizode, a potom se pojavljuje još nekoliko puta u seriji u verziji Džina Pitnija iz 1963. i Dasti Springfild iz 1964. godine.
No comments:
Post a Comment