Film: Prošle noć u Sohou (Last Night in Soho)
Režija: Edgard Rajt
Scenario: Edgard Rajt, Kristi Vilson Karins
Uloge: Tomasin Makenzi, Anja Tejlor Džoj, Met Smit
Produkcija: Velika Britanija, 2021
Scenario: Edgard Rajt, Kristi Vilson Karins
Uloge: Tomasin Makenzi, Anja Tejlor Džoj, Met Smit
Produkcija: Velika Britanija, 2021
Trajanje: 106 min
Premijerno film je prikazan na 78. Venecijanskom Internacionalnom Filmskom Festivalu 4. septembra, a u Britaniji na Londonskom Filmskom Festivalu 9. oktobra. Ove premijere na žalost nisu dočekale dve glumice filma Dajana Rig i Margaret Nolan. Obe su preminule tokom 2020. godine, a film je posvećen upravo njima.
Kod nas je stigao vrlo brzo u bioskope, kao i u bioskope širom sveta. Ono što publici prvo privlači pažnju u vezi ovog filma jeste glumica Anja Tejlor Džoj koju znamo iz, slobodno mogu reći, kultnog filma „Veštica“ (The Witch, 2016.), a potom svakako ime reditelja koje nije nepoznato, a vezano je takođe za jedan klasik horor žanra. Reč je Edgardu Rajtu i njegovom prvom filmu „Šon živih mrtvaca“ (Shon of the dead, 2004.).
Iako je pored ove horor komedije uglavnom režirao neke akcione krimi filmove, ili tinejdžerske komedije, nije se loše pokazao sa ozbiljnim horor narativom kakav ima ovaj film.
Sama radnja i ne počinje kao horor. Mlada devojka koja živi sa bakom, Elouiz (Tomsin Makenzi) iz malog mesta odlazi na studije u London. Povučena i staromodna, zaljubljena u modu i muziku šezdesetih, ne snalazi se u među svojim urbanim vršnjacima u studentskom domu. Rešava da napusti studentski dom i nalazi privatni smeštaj kod gospođe Kolins (Dijana Rig).
Ubrzo nakon useljenja javljaju joj se vizije o devojci Sendi (Anja Tejlor Džojs) koja je nekad stanovala u istoj sobi. Sendi živi upravo u šezdesetim i ima san da postane pevačica i zvezda šou biznisa. Prateći njen život kroz svoje vizije otkriva mnoštvo stvari o noćnom životu Londonu o kojima devojka iz provincije nije mogla ni da sanja.
Film je interesantan, uzbudljiv i misteriozan sve do poslednjih deset minuta. Onda pri konačnom raspletu počinje da se pretvara u najveće đubre sve sa boss fight-om i naravno srećnim krajem za koji čak nema valjane narativne osnove.
Ali dok još ne znate kakva vas svinjarija čeka na kraju možete da uživate u avanturi mlade Elouiz pred kojom su kako egzistencijalni tako i psihološki izazovi. Priča može da vas navede na zaključak da ste otkrili određene stvari, pa potpuno da vas prevari obrtom i to je ono što čini najveći kvalitet ovog filma.
Tema filma je takođe aktuelna jer se bavi životom mlade žene unutar šou biznisa jednog velikog grada. Šta je tu što je strašno? Upravo su određeni aspekti realiteta koje kinematografija i narativ pretvaraju u horor motive. Drugim rečima, kroz horor poetiku film predstavlja sve one slutnje i strahove koje jedna mlada žena može da ima ulazeći u svet noćnog života.
Čitav film je nekako kao priprema za sam rasplet koji je toliko očajan. Ja mogu samo da kažem da sam razočaran filmom u celini, ali ne mogu da kažem da mi je bio katastrofalan.
Ukoliko možete da nađete snage da progutate patetičan mejnstrim završetak, posavetovao bih vas da čak i odete u bioskop jer naravno, filmsko platno je filmsko platno. Međutim ako vas nije zaintrigirala ova priča ni malo i mislite da će to biti gubljenje vremena, odustanite od te ideje i sačekajte da se film pojavi online ili ga jednostavno preskčite.
Nenad Lančuški
No comments:
Post a Comment