Film: Internat
(Boarding School)
Režija: Boaz Jakin
Scenario: Boaz Jakin
Uloge: Luk Prel,
Samanta Matiz, Dejvid Aron Bejker
Trajanje: 111 min
Proizvodnja: SAD,
2018.
Film „Internat“
kako su ga kod nas preveli možemo u svakom smislu nazvati autorski
jer režiju i scenario potpisuje Boaz Jakin, američki filmski
reditelj, scenarista i producent koji se u svojoj karijeri pre ovog
ostvarenja najbliže primakao hororu radeći kao izvršni producent na
prva dva nastavka franšize „Hostel“ Ilaj Rota. Jakin sa druge
strane ima veoma obimnu filmografiju i rad u američkoj filmskoj
industriji uglavnom na manje poznatim akcionim filmovima,
dramama i komedijama. Međutim, po svemu sudeći Jakin osim što ima znanje svog zanata u ovom filmu pokazuje i
talenat za originalnost i lucidnost. „Internat“ je kod publike
daleko bolje prošao nego kod kritike u Americi, što mu daje veoma
nizak rejting.
Dvanaestogodišnjeg
dečaka Džejkoba (Luk Prel) potresaju košmari zbog kojih svake noći budi
majku i očuha. Kroz svoje snove i razmišljanja Džejkob je nekom
vrstom telepatije povezan sa svojom nedavno preminulom bakom koju
nikada nije upoznao jer mu majka nije dozvolila. Nakon sahrane dečak
se jednom prilikom oblači u bakinu odeću, u čemu ga uhvati njegov
očuh nakon čega rešavaju da ga pošalju u privatnu školu izvan
grada kako bi ga tamo prevaspitavali. Najzanimljivija stvar u filmu
jeste upravo njegova nova družina iz razreda. Jedna potpuno
heterogena ekipa koju čine mentalno nerazvijeni debeljko, dečak sa
turetovim sindromom, dva blizanca druge boje kože, dečak ispečenog
lica u požaru i devojčica sa psihopatskim nastojanjima. Kako odmiče
vreme na internatu, tako se otkriva sve više tajni koje krije ovo
mesto, a smisao obrazovanja i prevaspitavanja uz Bibliju zamenjuje
istinski horor koji u ovom slučaju nije ništa natprirodno i
mistično već realno i moguće.
Ličnost našeg
protagoniste je vrlo složena tako da on prolazi kroz nekoliko faza
razvitka tokom radnje filma, učeći i boreći se sa svojim demonima
u glavi sa jedne strane, ali i sa preprekama koje pred njega postavlja stvarnost. Šarenolika
muzika na potpuno neponovljiv način dočarava morbidnu ali i toplu
priču o Džejkobovoj sudbini i sudbini njegovih drugova iz
odeljenja. Bez obzira što sam mogao većinu događaja da predvidim
(iako ne osporavam originalan način na koji su prikazani), na samom
kraju sam ipak ostao iznenađen. Mislim da nije loše da se ovaj film
pogleda, nema u njemu ništa epohalno novo, ali je lucidan i
intrigantan, lepo snimljen i montiran, tinejdžerski ali vrlo
ozbiljan.
Nenad Lančuški
No comments:
Post a Comment