Film: Crna kocka
(Black Hollow Cage)
Režija: Sadrak
Gonzales
Scenario: Sadrak
Gonzales
Uloge: Džulijan
Nikolson, Lovena Mekdonel, Lusi Tilet
Trajanje: 95 min
Proizvodnja: Južna
Koreja, 2018.
Trejler za ovaj film
izgleda vrlo interesantno jer prikazuje elemente apsurda i
apstrakcije smeštenih u jedan svet budućnosti zavijen velom strave.
Sve ovo može da obećava pod uslovom da nije pretenciozno i da autor
vrlo dobro razume svoju ideju koja se krije iza simbola koje
predstavlja gledaocu, što na žalost nije slučaj sa ovim filmom.
Za Gonzalesa možemo
da kažemo da je američki reditelj španskog porekla čiji je film
„Crna kocka“ prvi autorski projekat nakon nekoliko kratkih
filmova i saradnje sa Sonjom Eskolanom, takođe španskom rediteljkom.
„Crna kocka“ je prikazivana na nekoliko uticajnih festivala, a
na filmskom festivalu fantastike „Bušn“ u Koreji osvojila je čak
nagradu za najbolje ostvarenje u 2017. godini.
Radnja filma je
smeštena u kuću u šumi, savremenu futurističku kuću gde žive
otac i ćerka, Adam i Alisa. Pored njih tu je i pas koji oko vrata
nosi uređaj gde je sačuvana svest Alisine preminule majke. Njihov
već napet i neskladan život remeti dolazak dvoje stranaca, dečaka
i devojčice Paula i Erike koji beže od Davida, progonitelja koji
želi da ih povredi.
Najosnovniji uslov
svake dramske radnje jeste da karakteri koji je pokreću imaju
određene motive za akciju (delanje), što u ovom filmu u potpunosti
izostaje osim eventualno kod protagonostkinje. Takođe osim što ne
saznajemo razloge postupaka likova ne saznajemo previše ni o njima
samima niti o određenim događajima iz prošlosti oko kojih se vode
sukobi između Adama i Alise tako da gledaoca emotivno ne pogađa baš
ništa iz njihovog odnosa. Pored svega ovoga film je spor i dosadan
jer se sama ova besmislena i nepotkrepljena radnja dešava u jako
razvučenim intervalima, a nema nikakve napetosti. Osim svih ovih
negativnih stvari koje sam naveo jedino što bi se moglo pohvaliti u
filmu je fotografija, koja je zaista lepa. Određeni kadrovi i scene
podsećaju na stil Larsa von Trira ili Andreja Tarkovskog, međutim
ova vizuelna estetika nije dovoljna da bi film imao bilo kakav
kvalitet.
Moguće da je Gonzales imao neku predstavu o tome šta želi
da nam pokaže ali svakako u tome nije uspeo. Naravno da se u ovakav
apstraktan koncept mogu uvesti interpretacije i tumačenja, ali što
se mene tiče potpuno su izlišni jer bi se sveli na nagađanje.
Nenad Lančuški
No comments:
Post a Comment