Film:
Megalodon (The Meg)
Režija: Džon Turtltaub
Scenario: Din Georgaris,
Džon Heber, Erik Heber
Uloge: Džejson Stejtam,
Bingbing Li, Rejn Vilson
Trajanje: 113 min
Proizvodnja: SAD/Kina,
2018.
Konačno je stiglo ono doba godine koje
svi željno očekujete: doba u kome recenziramo ovogodišnji film sa
ajkulom-ubicom. A ove godine imamo film koji čuči u razvojnom paklu
još od kasnih devedesetih kada ga je "Duboko plavo more"
(Deep Blue Sea, 1999.) sprečilo da ugleda svetlost dana. Od tada se
povlačio uz imena poput Giljerma del Toroa, Ilaj Rota i drugih, dok
se konačno ove godine Warner Bros. odvažio da ga pogura.
Dirigentsku palicu je uzeo Džon Turtltaub poznat po avanturističkim
filmovima kao što su "Nindža klinci" (3 Ninjas, 1992.)
ili mlađoj publici poznatiji po "Nacionalnom blagu"
(National Treasure: Book of Secrets, 2007.).
Ovaj put ne samo da smo dobili
ajkulu-ubicu, već je ona istovremeno i praistorijsko čudovište,
najveći morski grabljivac u istoriji zemlje. Naravno, po merilima
Rodžer Kormanove produkcije koja nam je dala "Ajkulopoda"
(Sharktopus, 2010.) ili "Dinoajkulu" (Dinoshark, 2010.) to
i nije naročito kreativno, ali što se tiče visokobudžetnog
blockbustera, dugo nismo imali ovako skup film sa čudovišnom
ajkulom na repertoaru. Kada smo već kod preistorijskih stvorenja,
pomenuo bih da nam ovaj film mnogo bolje približava magiju sveta pre
vremena i uzbuđenje koje ga prati od aktuelnog serijala "Svet
iz doba jure" (Jurassic World, 2015.) koji je pretvoren u još
jedan frigidni blockbuster, poput većine letnjih akcionih filmova sa
holivudske pokretne trake.
Što se priče filma tiče, reč je o
filmskoj adaptaciji prvog romana Stiva Altena po imenu "MEG:
Roman o teroru iz dubine". Roman je prošao kroz ruke mnogih
scenarista, i doživeo mnoga odstupanja od originala koja nisu mogla
biti realizovana jer ne bi funkcionisala u filmskom mediju ili bi
bila previše skupa, ali je na kraju usvojena solidna verzija Dina
Georgarisa i braće Heber. Scenario nije remek delo, ali funkcioniše
na strukturalnom i narativnom planu dovoljno dobro da vas drži
zainteresovanim skoro dva sata,a uz priču o praistorijskoj ajkuli i
ličnim konfliktima glavnih likova, pisci su provukli i ekološki
podtekst, koji je obavezan u monster filmu. Akcija je dobro režirana
i prilično se oslanja na harizmu Džejsona Stejtama koji iznosi nosi
ovaj teret na širokim plećima old school akcionog junaka. Vidi se
da je Stejtam ovde u svom elementu s obzirom na svoju profesionalnu
plivačku prošlost i to svakako doprinosi atmosferi.
Dakle, priča prati Džonasa Tejlora
(Džejson Stejtam), podvodnog spasioca, koji mučen tragedijom od pre
5 godina pokušava da nađe utehu na dnu flaše negde na Tajlandu.
Naime, u spasilačkoj misiji na ekstremnoj dubini morao je da donese
odluku kojom je žrtvovao 8 ljudi da bi spasao sve ostale. Zaplet
počinje sa grupom naučnika koji dolaze da traže pomoć u
spasavanju male istraživačke podmornice izgubljene na dnu
marijanske brazde gde je otkriven jedan ceo preistorijski svet od
našeg pogleda zaštićen oblakom vodoničnog sulfida. Nakon napete
spasilačke misije saznajemo da je naše junake praistorijsko
čudovište dopratilo nazad iz svog izolovanog sveta.
Stvari su dosta proste,
ovo je akciona avantura i tu nećete naći mnogo sinefilske
vrednosti. Ali ako možete da uživate u filmu mentalitetom
trinaestogodišnjaka, ovaj film će vam biti zabavan. A kao dodatni
bonus, imaćete priliku da ulovite mnoge reference na druge filmove
iz ovog žanra poput "Ralja" (Jaws, 1975.) ili "Ambisa"
(The Abyss, 1989.) koje su za ljubitelje žanra autori smestili u
ovaj film.
Aljoša Tomić
No comments:
Post a Comment