Film: U tkanini (In
Fabric)
Režija: Piter
Striklend
Scenarija: Piter
Striklend
Uloge: Sidsi Babet
Nutsen, Marijen Žan-Batist, Džulijan Barat
Produkcija: Velika
Britanija, 2018.
Trajanja: 118 min
Autor ovog, već na
prvi pogled kako to sad mladi kažu „krindž“, ostvarenja,
ustvari je veoma interesantan evropski autor koji mi je potpuno
privukao pažnju kada sam „prelistao“ njegovu filmografiju.
Gotovo da sam potpuno uveren da su svi njegovi prethodni filmovi
bolji od ovog iako ih još nisam pogledao. Stvar je u tome što se u
trejlerima za njegove prethodne filmove može nazirati horor samo u
elementima i obrisima, dok smo u „...tkanini“ zaista i u hororu.
Ne mogu da previše
govorim o njegovim prethodnim filmovima naprosto jer ih nisam gledao,
ali ono što može da se vidi iz trejlera jeste da ni jedan nije
eksplicitno horor, ali se u svakom pomalja neka misterija iz mraka.
Dok je „U tkanini“ eksplicitno horor sa haljinom ubicom u prvom
planu, ali predstavljeno sve na jedan polu-ozbiljan način kakav
odlikuje dela jednog Dejvida Liča.
„U tkanini“
Pitera Striklenda premijerno je prikazan prošle godine u Torontu,
međutim za razliku od njegovih starijih filmova nije osvojio nikakve
nagrade i priznanja. Publici se ne dopada, a kritika ga kuje u
zvezde. Moram da priznam i ja dok sam ga gledao sam bio čak još
nekoliko sati posle nesiguran u svoje mišljenje, da li je film samo banalan ili ima nešto interesantno u svemu tome.
Šila (Marijen
Žan-Batist) je razvedena sredovečna žena koja preko oglasa u
novinama pokušava da pronađe partnera. Naravno da joj za izlazak sa
odabranim treba i prikladan odevni predmet. E tu dolazi kupovina
uklete haljine u ukletom butiku od uklete prodavačice. Nakon prvog
nošenja, Šili po grudima izlazi neki osip, takođe čitava njena
okolina počinje da se ponaša pomalo neprijateljski prema njoj.
Sve mi je ovo bilo
zavodljivo, intrigantno i zanimljivo jer je sve stilizovano, snimano
u duhu autorstva, a ne neke dosadne stereotipne filmske matrice kakve
se uglavnom forsiraju u većini horora, odnosno koje forsiraju
polutalentovane ili netalentovane filmske zanatlije. Mađutim nikako
da stigne kulminacija, a zaplet se odužio. U tom trenutku film
počinje da pada. Postaje dosadan i spor.
Šilin sin Vins
(Džejgan Aje) i njegova devojka (Gvendolajn Kristi) ne dobijaju
nikakvu narativnu funkciju. A priča se sa naše dosadašnje
protagonistkinje seli na potpuno nove likove. Tada film koji je ličio
na Linčov izraz počinje da liči na „Taksidermiju“ (Taxidermia,
2006). Drugim rečima, čitava priča dobija nivo treša
rodrigezovskih razmera kroz koji se bližimo konačnom razrešenju
misterije koja vas kopka od samog početka.
U svakom slučaju
vam ništa neće biti jasno ako sami nedomaštate i ne interpretirate
radnju filma. „U tkanini“ je jedan od onih filmova posle kojeg se
ne ostaje ravnodušan, a u isto vreme pokrenuće vaše moždane
vijuge na razmišljanje o značenju određenih motiva koje ste
gledali. Ima angažovanosti u ovom filmu, ali ona nije toliko
očigledna već je suptilno smeštena u podtekst.
Obično se za uklete
predmete u fimovima biraju neke već same po sebi mistične stvari,
tipa, knjige, ogledala, lutke, drevne relikvije isl. Odabrati
haljinu nekako je na nivou crtanog filma. Nema ni jeze ni straha u
ovom filmu, već samo distancirane estetike strave. Plaše se likovi
u ovoj priči, ali ne i ja kao gledalac zajedno sa njima. Pogledajte
ovaj film koji ima autorski pečat.
Nenad Lančuški
uspio sam dobiti svog muža uz pomoć pravopisnog liječnika zvanog dr. Ajayi kad sam otkrio da ga je očarala druga žena, bio sam vrlo sretan što sam stupio u kontakt s vračarom pravopisa jer je on razlog što sam uspio osvojiti svog muža natrag i sada živimo u miru. kontaktirajte dr. Ajayija za sve vaše čarolijske radove. Pomogao mi je da se vratim zauzmu, vjerujem da će vam pomoći u onome što vas muči. E-adresa: drajayi1990@gmail.com ili whatsapp: +2347084887094.
ReplyDelete