Film: Pirsing
(Piercing)
Režija: Nikolas
Pese
Scenario: Rju
Murakami, Nikolas Pese
Uloge: Kristofer
Abot, Mia Vasikovska, Laja Kosta
Trajanje: 81 min
Proizvodnja: SAD,
2019.
Nakon
filma „Oči moje majke“ (The eyes of my mother, 2016.) koji se
našao na našoj listi najboljih filmova za istu godinu, pre svega
zbog svoje rediteljske stilizovanosti, filmom "Pirsing" dvadesetosmogodišnji
reditelj Nikolas Pese je opravdao potencijal koji smo uočili u njegovom prvom filmu. Za razliku
od prvog filma za koji je sam pisao scenario sa ne tako čvrstom
narativnom strukturom, ovaj put je pronašao inspiraciju u romanu
japanskog pisca Rjua Murakamija kojeg fanovi japanskih crnih filmova
i horor filmova B kategorije znaju preko „Audicije“ (Audition,
1999.) Mike Takašija. Rju Murakami nije ni u kakvoj vezi sa poznatim
japanskim piscem Harukijem Murakamijem, osim što je ovaj izjavio za
svog prezimenjaka da mu je njegova književnost jedna od omiljenih.
Rju Murakami u svojim romanima istražuje tamnu stranu ljudske
prirode i savremenog japanskog društva. Na sličan način od svog
prvog filma vidi se i interesovanje Peseja za nastrane fantazije lika
čija će akcija kroz zaplet doneti više dimenzija strave, od
splatera do psihološke preokupacije i dramaturgije morbidnosti.
„Pirsing“ je premijerno pušten prošle godine u januaru na
Sandens festivalu, a od prošlog meseca se našao u bioskopima širom
sveta. Takođe je ušao u selekciju na sedam drugih festivala, ali nije dobio ni jednu nagradu. Ovaj film bih okarakterisao kao
morbidnu komediju sa elementima body horora.
Radnja filma prati
Rida (Kristofer Abot), mladića koji ima zadatak da unajmi
prostitutku kako bi je usmrtio, što podrazumeva da oni zajedno žele
da uđu u sado-mazo seksualni čin koji on nikada pre nije radio.
Džeki (Mia Vesikovska) je atraktivna plavuša koja ovde igra ulogu
prostitutke, ali njena tajanstvenost i tvrdnja da zna šta Rid
ustvari želi od nje, a to nije samo sado-mazo seks, unosi zaplet koji
ovih dvoje ljudi vodi u jednonoćnu avanturu.
Nećete se smejati
ovom filmu ako nemate morbidne zamisli i moj stav je da ga onda ni ne
gledate. Jer već na prvoj sceni ćete se zgroziti, a u njoj čak
neće biti ničeg bolesnog osim ideje. Dizajn i muzika stilizuju
svaku scenu i sastavni su deo priče koja teče u komičnom ritmu.
Ovo je jedan od onih filmova u kojima muzika nije tu da bi doprinela
emocionalnom doživljaju scene, već su scena i muzika u njoj
saliveni u takt narativa. Dužina ovog filma je gotovo idealna s
obzirom da skoro sve vreme gledate dvoje glumaca, ali je i dinamika
izvanredno sprovedena, kratkim kadriranjem, odabirom boja i već pomenutom muzikom. Ni u jednom trenutku nije dosadno, a kada to
postane, e tu je baš kraj. Ono što „Pirsingu“ sigurno umanjuje
popularnost kod publike jeste njegova nedorečenost, ali otkud ideja
da baš sve mora da bude jasno? Jer i u toj nedorečenosti leži
izvor humora.
Nenad Lančuški
No comments:
Post a Comment