Film: Prestravljen
(Aterrados)
Režija: Demijan
Rugna
Scenario: Demijan
Rugna
Uloge: Maksimiliano Gijon, Norberto Gonzalo, Elvira Oneto
Trajanje: 87 min
Proizvodnja:
Argentina, 2018.
Pre dvanaest godina
Demian Rugna je napisao scenario za ne tako poznati i proslavljeni
film „Smrt zna tvoje ime“ (Death knows your name, 2007.) u kojem
možemo da vidimo interesovanje prema estetici ružnog, krvoproliću
i kasapljenju. Drugim rečima, nešto na šta ne može da ostane imun
ni jedan mladi reditelj ukoliko gaji ljubav prema horor žanru, a
naročito njegovom zlatnom i srebrnom dobu. „Prestravljen“ je sa
druge strane film koji je Rugna samostalno napisao i režirao.
Svakako daleko ozbiljnije ostvarenje nešto iskusnijeg autora sa
sličnim, možda manje pubertetskim ambicijama, obišlo je mnoštvo
festivala 2017. i 2018. godine. Američka kritika jedva da ga je
uopšte uočila, ali ja verujem da će on naći put do pravih
gledalaca. Malo je dobrih horora koji dolaze iz Latinske Amerike, a
„Prestravljen“ svakako jeste jedan od izuzetno retkih. Ne želim
da kažem da ovaj film ima ko zna šta specifično u sebi, međutim
valja mu priznati barem omaž staroj školi filmova strave i užasa.
Radnja je smeštena
u mali gradić negde u Argentini, gde se u jednom komšiluku dešavaju
neobične, neobjašnjive stvari. Interesantno za ovaj film je da
nekako nije određen protagonista od samog početka, tako da gledalac
prati tri priče koje potiču iz tri različite kuće istog komšiluka
i njihovo suočavanje sa paranormalnim. Zaplet počinje kada bivši
policajac Funes (Maksimiliano Gijon) dovede svog prijatelja Hanoa
(Norberto Gonzalo) koji se bavi paranormalnim pojavama u kuću majke
Alicije (Žulijeta Valina) čiji se tek nastradali i sahranjeni sin
pojavio na pragu kuće. Uskoro će grupa paranormalnih istražitelja
oformiti tim u nameri da pronađu još dokaza, rasvetle i povežu
događaje iz ova tri domaćinstva.
Ovaj
film je podeljen u dva čina. Prvi u kojem gledamo tri priče, iz tri
kuće, koje su pune duhova ili utvara koje pomeraju stvari ili
bauljaju po prostorijama u nameri da plaše ili ubiju ukućane. Drugi
čin je posvećen istrazi paranormalnog tima istražitelja kada ove
tri kuće ostanu prazne. Meni je zaplet bio mnogo interesantiniji od
raspleta, u stvari razrešenje onoga što je sam zaplet postavio bio
mi je nedostojan svoje mogućnosti. To znači da sve ono što nas je
navuklo da gledamo i željno iščekujemo drugi čin bilo je
iznevereno. Ništa nam ne otkriju naši istraživači. Nema istorije
i porekla duhova, nema razloga i motiva zbog kojih su oni tu. Drugi
čin je jednostavno prazna vazna. Pored toga, muzika i jezivost su
izuzetno direktni, ako zanemarino specijalne efekte koji su ovde
stara škola u svakom smislu te reči.
Nenad Lančuški
No comments:
Post a Comment