Film: Srećan Dan Smrti (Happy Death
Day)
Režija:
Kristofer Landon
Scenario:
Skot Lobdel
Uloge:
Džesika Rot, Izrael Brusar, Rubi Modin
Trajanje:
96 min
Proizvodnja:
SAD, 2017.
"Srećan
dan smrti" je jedan od onih filmova čija se produkcija
razvlačila desetak godina i koji je za to vreme bio vezivan za imena
velikih igrača Holivuda poput Megan Foks i Majkl Beja. Na sreću ovo
je ostalo niskobudžetno ostvarenje, što mu daje izvestan šarm i
može mu se progledati kroz prste tamo gde blockbusteru ne bi moglo.
Ovaj film očigledno cilja na tinejdžersku publiku koja i čini
najveći deo gladalaca slashera, ali takođe igra i na nostalgične
osećaje starije publike sa svojim referencama na filmove Džona
Hjuza i Harolda Rejmisa.
Takođe, malo starijoj publici će biti
zanimljiva činjenica da je na dizajnu maske ubice za ovaj film radio
Toni Gardner, kostimograf koji je pored toga što je radio na velikom
broju legendarnih horora, zaslužan za masku ubice iz filma "Vrisak"
(Scream, 1996.). Reditelj Kristofer Landon je svoj zanat kovao na
serijalu "Paranormalna aktivnost" (Paranormal Activity, 2007.) i
na ovom filmu se vidi da je solidno savladao veštinu, koju u ovom
filmu manje-više uspešno kombinuje sa humorom, stvarajući tako
jedan daleko zabavniji proizvod od onog koji bi bio da se odlučio za
"ozbiljniji" slasher.
Sama
premisa filma i ne dozvoljava mnogo ozbiljnosti. Priča filma prati
studentkinju prve godine Tri Gelbman (Džesika Rot), koja otkriva
čari života na kampusu sa sve pijankama i muvanjima za jednu noć.
Na dan svog rođendana budi se u krevetu nepoznatog mladića, i tu se
upoznajemo sa trenutnim stanjem u njenom životu, u kom je okružena
disfunkcionalnom porodicom i neiskrenim prijateljima. Njen rođendan
se završava njenim ubistvom. I tu počinje zaplet. U stilu
Rejmisovog "Dana Mrmota" (Groundhog Day, 1993.), Tri se
ponovo budi u krevetu pomenutog mladića, sa sećanjem prethodnog
dana, prisiljena da iznova i iznova proživljava dan kada je ubijena.
Ipak, Tri odlučuje da uzme stvari u svoje ruke i kroz niz komičnih
situacija koje se završavaju njenom smrću reši slučaj svog
ubistva. U pozadini glavne priče, Tri rešava svoje egzistencijalne
probleme sa porodicom i prijateljima, i čak započinje romansu sa
mladićem u čijem se krevetu svakog jutra budi.
Moram
priznati da me je film prijatno iznenadio u trenutku kada je promenio
ton u komičniji nakon prve trećine filma, i kada sam shvatio da
neću sat i po gledati dosadni slasher. Iako nema kritičku dubinu,
niti pokušava da dekonstruiše žanr kao fenomenalni "Iza
maske: Uspon Leslija Vernona" (Behind the Mask: Rise of Leslie
Vernon, 2006.), ovaj film je ipak donekle samosvestan, što pokazuje
najviše kroz direktnu referencu na "Dan mrmota". Ipak, ne
može mu se zbog toga pripisati neka intelektualna dubina, pa je zato
po senzibilitetu bliži horor-komedijama "Taker i Dejl protiv
zla" (Tucker and Dale vs Evil, 2010.) ili čak serijalu "Mrtvo
zlo" (The Evil Dead, 1981.), nego inteligentnijim žanrovskim
rođacima poput pomenutog manifesta Leslija Vernona ili Džos
Vidonove "Kolibe u šumi" (The Cabin in the Woods, 2012.).
Ja lično mogu da uživam i u jednoj i u drugoj varijanti, a vi ste
upozoreni.
Aljoša Tomić
No comments:
Post a Comment