Serija: Posednuće kuće Hil (The Haunting of Hill House)
Kreator: Majkl
Flanegen
Uloge: Karla Guđino,
Mikel Hajsmen, Viktorija Pedreti
Trajanje: 50 min (10
epizoda)
Proizvodnja: SAD, 2018.
Nakon prošlogodišnje
uspešne adaptacije Kingovog romana u Netfliksovoj produkciji
„Džeraldova igra“ (Geralds game, 2017.), Majkl Flanegen o kojem
ne bih ovaj put mnogo govorio s obzirom da smo ranije posvetili jedan tekst njegovom stvaralaštvu, uspešno je
režirao novu seriju prema istoimenom romanu s polovine prošlog
veka. Reč je o knjizi „Posednuće kuće Hil“ Širli Džekson
iz 1959. koji je Stiven King okarakterisao kao jedan od
najvažnijih horor romana XX veka. Ovo delo ima svoje dve filmske
adaptacije, jednu vrlo kvalitetnu iz 1963. „Posednuće“
(The Haunting) ali budžetski neisplativu jer u ono vreme nije uspela
da povrati uloženi novac i jednu prilično lošu ali isplativu iz
1999. koja ujedno važi i za rimejk prve. Dakle, reč je o serijskoj
adaptaciji jednog prilično uticajnog romana američke gotske
književnosti koji na više nivoa govori o strahovima, koheziji
porodičnog života i njegovim konfrontacijama u netrpeljivost i
potrebu za ponovnim proživljavanjem traume iz prošlosti.
Svet
duhova u ovoj priči nije ništa drugo do prihvatanje sveta iluzije
kako bi realnost ponovo imala smilsa, jer svaka iluzija postaje
stvarna onog trenutka kada u nju poverujemo, onda je ona naš
blagoslov. Ako pak ne verujemo u nju ona ne gubi na postojanju već
postaje naše progonstvo, a realnost prestaje da postoji.
Jedna linija
narativa prati sedmočlanu porodicu Krejn u vreme kada borave u
ukletoj kući, dok druga linija prati istu porodicu više od dve
decenije kasnije. Olivija (Karla Guđino) i Hju (Timoti Haton), majka i otac bave se arhitekturom i
građavinarstom i neprestano se sele iz jedne kuće u drugu s
namerom da jednog dana izgrade sebi „večnu kuću“ u kojoj će
provesti ostatak života. Na ovaj način se doseljavaju sa svojih
petoro dece i u kuću za koju kruže glasine da je ukleta. Dok sa
jedne strane pratimo razvoj događaja u kući gde njihova deca
odrastaju okruženi utvarama i nadprirodnim pojavama zavijenim velom
misterije, uporedo serija prikazuje i ove mališane kao odrasle ljude
na koje su događaju iz prošlosti ostvarili velik uticaj i kreirali
njihove ličnosti. Jedna novonastala tragedija će ih ponovo okupiti
i pokrenuti ponovno proživljavanje iskustva iz detinjstva.
Serija
se žanrovski kreće od horora do drame, a stilski od užasa do
sentimentalnosti koju nosi svaka porodična tragedija. Flanegen je
zanatski gotovo besprekorno obavio posao reditelja uz svu pomoć tima
scenarista i ko-scenarista. Prvih pet epizoda prati svako od petoro
dece ponaosob gde upoznajemo njihove pojedinačne priče, dok se u
šestoj ogleda glavni presek njihove porodične traume. Ova epizoda,
šesta po redu, ima u sebi sve prethodne i sve buduće, snimljena u
svega nekoliko kadrova gde se kamera ponaša kao u filmu „Ćovek-ptica“ (Birdman, 2014.). Nakon toga počinje kulminacija radnje koja se
završava u desetoj epizodi sa konačnim finalnim raspletom koji u
sebi nosi katarzu. Ovo Netfliksovo i Flanegenovo ostvarenje nikako ne
biste smeli da propustite.
Nenad Lanšuški
No comments:
Post a Comment