Film: Poremećena
(Unsane)
Režija: Stiven
Soderberg
Scenario: Džonatan
Bernstajn, Džejms Grir
Uloge: Kler Foj,
Džošua Leonard, Džej Faroa
Trajanje: 98 min
Proizvodnja: SAD,
2018.
„Poremećena“
premijerno je prikazan na Internacionalnom filmskom festivalu u
Berlinu februara 2018. godine, a u američkim bioskopima se našao
već sledećeg meseca. Međutim kod kritike je mnogo bolje prošao
nego kod publike iako mu je zarada veća od 12 miliona dolara što je
veliki uspeh s obzirom na mali budžet od svega milion i po.
Najupečatljviji i verovatno najkvalitetniji aspekt filma je
specifična režija Stivena Soderberga koji je uvek stilski
prepoznatljiv. Pregledna a u isto vreme uvrnuta kadriranja Soderberg
je snimao iPhoneom 7 plus, a muzika koje nema mnogo ali je svakako
ubačena na pravim mestima i u pravo vreme tako da scenama i
prelazima daje određeni ritam koji vozi gledaoca od početka do
kraja. Otprilike ovde bi se i moje pohvale za film završile jer
koliko je Soderberg uradio kvalitetno u svom stilu rediteljski deo,
toliko su scenaristi smorili.
Radnja prati Sajer
(Kler Foj) koja se kako bi se udaljila od Dejvida Stokera (Džošua
Leonard) seli u drugo mesto. Međutim pošto strahuje i dalje da je
dotični uhodi odluči da potraži stručnu pomoć, ali je na prevaru
zatvore u Instituciju za mentalno zdravlje gde se upravo kao osoblje
nalazi i njen progonitelj Dejvid Stoker. On međutim je opsednut
zaljubljen u nju i želi da bude u njenoj blizini i želi da se uzmu
i provedu ostatak života zajedno.
Ludnica i likovi
koji se pojavljuju u njoj su dosta verodostojno i zanimljivo
predstavljeni sa svim svojim ispadima i neuobičajenim ponašanjima. Međutim, nema ništa jezivo u toj ludnici osim samog Dejvida Stokera.
Sa druge strane Sajer se dovoljno agresivno i neurotično ponaša da
je uključena i ideja o tome da čitavu priču ona sama umišlja.
Preplitanje njene fantazije i realnosti za šta su nam tokom filma
date određene činjenica negde je i kičma zapleta koji je
predvidljiv i pomalo siromašan. Poludela žrtva od progonstva i njen
progonitelj eventualno iskaču iz crno belog kontrasta Soderbergvom
režijom i vlastitom glumom. Što se tiče njihovih karaktera i
narativne strukture sve je prosto da prostije ne može da bude,
klasično i očekivano. Preporučujem samo ljubiteljima Soderberga.
Nenad Lančuški
No comments:
Post a Comment