4.22.2018

MALO SVEŽINE IZ ŠPANSKE PRODUKCIJE

Film: Ukleta Kuća (El Secreto de Marrowbone)
Režija: Serhio G. Sančez
Scenario: Serhio G. Sančez 
Uloge: Džordž Mekej, Anja Tejlor-Džoj, Čarli Hiton
Trajanje: 110 min
Proizvodnja: Španija, 2017.

“Ukleta kuća”, kako je ime ovog filma inventivno prevedeno na ovim prostorima, je debitatntsko rediteljsko ostvarenje Serhia G. Sančeza, scenariste poznatog po saradnji sa Huanom Antonijom Bajonom. Njih dvojica su sarađivali na veoma uspešnoj drami “Nemoguće” (Lo imposible, 2012.) i hororu “Sirotište” (El orfanato, 2007.) koji je producirao Giljermo del Toro. Podela uloga je u slučaju “Uklete kuće” malo drugačija, ovaj put je Sančez u ulozi reditelja, a Bajona u ulozi izvršnog producenta. Film je premijerno prikazan prošle godine na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu, nakon čega je počelo prikazivanje u Španiji, a zatim i u ostatku sveta, sa ukupnom zaradom od nešto više od 11 miliona dolara. Iz nepoznatog razloga distribucija u SAD je počela tek u aprilu ove godine, sa “spektakularnom” zaradom od 624 američka dolara do ovog trenutka. Sve u svemu, sasvim lep uspeh za jednog novopečenog reditelja.



Sam film je, kako Sančez navodi, mračna bajka. Ovakvo žanrovsko opredeljenje ga neizbežno svrstava u milje del Torovog stvaralaštva. U tom duhu, ova priča je spoj realističke drame i natprirodne misterije. Sančez se pokazuje kao spospoban vizuelni umetnik i pripovedač, koji u moru filmova sa tematikom uklete kuće uspeva da unese malo svežine. Iako priča nije naročito originalna, veštim korišćenjem nelinearnog narativa, Sančez uspeva da održi duh misterije do samog kraja. Iako će vas neki preokreti naterati da prevrnete očima, samo putovanje se isplati dok pratimo bajkovitu priču sa mnoštvom emotivnih momenata zbog kojih suprotstavljeni momenti strave imaju smisla, jer su učinili da nam se likovi uvuku pod kožu.



Vredi pomenuti i odličan kasting predvođen mladim Džordž Mekejom i Anjom Tejlor-Džoj, sada već horor veterankom koja je u proteklih par godina igrala u nekoliko veoma zapaženih filmova, poput “Veštice” (The Witch, 2015.), “Morgan” (Morgan, 2016.) i “Podeljen” (Split, 2016.). Mekej igra Džeka, najstarijeg sina žene koja sa svojom porodicom beži od prošlosti koja je progoni. Godina je 1969. i ona sa Džekom i njegovom sestrom i dva brata dolazi iz Engleske u Ameriku, gde se useljavaju na jedno izolovano ruralno imanje, majčinu devojačku kuću, gde daju obećanje jedni drugima da će ovde započeti novi život, pod novim imenom – Merouboun. Ubrzo upoznaju neobičnu devojku Eli (Anja Tejlor-Džoj), koja radi kao bibliotekarka u neimenovanom provincijskom gradiću nedaleko od kuće Meroubonovih. Stvari počinju da se komplikuju kada shvate da je za njima došla prošlost kojoj pokušavaju da umaknu.



Mislim da prema ovom filmu ne treba biti previše strog, jer kao prvenac ovog autora, mislim da nam najavljuje da od njega možemo očekivati neke interesantne stvari u budućnosti. Dodatno ga čini interesantnim činjenica da u ovom periodu na tržištu horor filma nema ničega zanimljivog ako niste ljubitelj holivudskog mainstreama, koje sada uglavnom popunjava Džejms Vanova produkcija. Preporučujem sviml ljubiteljima španskog senzibiliteta i magičnog realizma.

Aljoša Tomić

No comments:

Post a Comment