1.15.2017

IZBOR NAJBOLJIH HOROR FILMOVA 2016. GODINE

Prethodna godina je bila odlična za horor film, mnogo izuzetnih filmova je ugledalo svetlo dana, tako da je odabir 6 najboljih bio prilično težak zadatak. Reditelji ozbiljnije reputacije poput Vinding Refna i Lusil Hadžihalilović su se upustili u horor, debitanti poput Roberta Egersa i Dejvida Sandberga su dokazali koliko mogu, a veterani poput Kijošija Kurosave i Rob Zombija su nas podsetili da su još uvek tu. Sledi šest najboljih filmova u 2016. godini.

6. ZELENA SOBA (GREEN ROOM)

Film u potpunosti obiluje surovim hiper-realizmom. Autor Džeremi Salijer je izjavio da se u ovom filmu kao i prethodnom bavio običnim ljudima u ekstremnim situacijama. Takođe ovaj film odlikuje i vrhunska B produkcija sa minimalnim budžetom. Strah, nasilje i napetost su tri ključne reči i tri motiva koja dominiraju u filmu. A žanrovski on bi mogao da bude nešto između akcionog horora i slešera što ga čini inovativnim u svetu horor filma.


Radnja prati američki pank bend na turneji. Zbog manjka novca prihvataju da sviraju u jednom zabačenom kampu-klubu u šumi gde se okupljaju skinhedski. Nakon svirke igrom slučaja bivaju svedoci ubistva i ekipa koja drži klub odlučuje da ih ne pusti da odu.

5. EVOLUCIJA (EVOLUTION) I OČI MOJE MAJKE (EYES OF MY MOTHER)

Zanimljivo je da su ova dva filma završila na istom mestu naše liste, jer su po svojim specifičnostima vrlo slični. Tematski su oba neobični psihološki horori, kafkijanske atmosfere i morbidnog tona, oba za temu imaju izolaciju i porodicu, takođe autentičnu estetiku umetničkog filma.


Prvi od njih u režiji francuske autorke Lusil Hadžihalilović prati dečaka Nikolasa koji živi na ostrvu čiji su jedini žitelji dečaci i žene. Jednoga dana on nalazi leš odraslog muškarca na obali, što ga tera da preispituje svoju egzistenciju i počinje da istražuje zašto svi dečaci bivaju odvedeni u bolnicu. Drugi film je rediteljski debi američkog reditelja Nikolasa Pesija koji prati mladu ženu kojoj je psihopata u mladosti ubio oca. U tri faze njenog odrastanja film predstavlja protagonistkinj odnos sa ocem, ljubavnikom i detetom.

4. LAMENT (GOKSUNG)

Dalekoistočnjački folklor u svojoj najmračnijoj verziji. Priča o šamanima prikazana na autentičan način i stavljena u formu realizma dramske poetike. Jeza i misterioznost su dve glavne odlike narativa, a nekoliko obrta koji čine da se sumnja premešta sa jednog lika na drugog čine film napetim. Film je napisao i režirao korejski reditelj Hong-džin Na.


Radnja je smeštena u zapušteno planinsko selo Južne Koreje gde policajac Jong Gu istražuje misteriozni slučaj ubistva koji je povezan sa natprirodnim dešavanjima u njihovom selu i neobjašnjivom zarazom koja podstiče da se osobe neobično ponašaju. Zaplet otpočinje kada njegova ćerka postane jedna od zaraženih, a za sve to sumnjiče japanca pridošlicu koji živi u planinama.

3. DEMON POD REFLEKTORIMA (THE NEON DEMON)

Film obiluje upečatljivom estetikom neonizma i mitske poetike pripovedanja koja karakteriše Refnovo stvaralaštvo. Vizuelno i muzički o ovaj film prosto pleni gledaoca. Minimalistički ali konkretan scenario sa angažovanom tematikom i filozofskim pitanjem o pojmu lepote prikazan je kroz simboliku užasa i horora. Iako od mnogih kritičara osporavan, smatramo da je među novijim ostvarenjima ovo Refnov prvi kompletan film.


Radnja prati Džesi, sedamnaestogodišnju devojku koja dolazi u Los Anđeles u potrazi za poslom u modnoj industriji. Njena prirodna lepota postaje izvor zavisti kod drugih devojaka koje upoznaje u gradu. Ovaj posao počinje da je menja i ona posaje deo modne mašinerije.

2. POSEBNA (THE GIRL WITH ALL THE GIFTS)

Posebna” je rediteljsko ostvarenje Kolma Mekartija, snimljeno prema romanu Majk Kerija, koji je i uradio adaptaciju za scenario. Mnogo smo očekivali od ovog filma i na kraju smo dobili mnogo više: jedna od najzanimljivijih i najoriginalnijih horor priča ove godine, inteligentno napisana i odlično režirana, sa napetom akcijom i neočekivanim preokretima. Fantastična glumačka postava uključuje Džemu Arterton i Glen Klouz, kao i odličnu izvedbu četrnaestgodišnje Senije Nanua, koja igra naslovnu ulogu.


Film počinje u bliskoj budućnosti, u kojoj se pojavila misteriozna gljivična bolest i svi zaraženi njome se pretvaraju u zombije. Jedina nada čovečanstva je grupica dece koja su pored toga što su inficirana bolešću, zadržale svesnost, za razliku od svih ostalih koji su pretvoreni u bezumne proždirače. Zaplet počinje kada vojna baza u kojoj su deca čuvana biva preplavljena od horde zombija i tokom evakuacije devojčica-hibrid Melani zajedno sa nekoliko članova osoblja vojne baze biva odsečena od civilizacije.

1. VEŠTICA (THE WITCH)

Veštica” je prvi dugometražni film Roberta Egersa i fenomenalan početak za ovog mladog autora, o čemu svedoče brojne nominacije i nagrade na internacionalnim filmskim festivalima. Film je visoko atmosferičan i estetizovan psihološki horor, inspirisan američkim folklorom XVII veka. Sjajna kinematografija dočarava čovekov osećaj izolacije i straha, kako od Boga, tako i od natprirodnih sila koje ga okružuju. Sve u svemu, ovo je film za koji nismo sumnjali da će završiti pri vrhu naše liste, još od trenutka kada smo ga pogledali.


Film prati puritansku porodicu u oblasti Nove Engleske, koja biva prognana iz svog naselja zbog razlike u interpretaciji Novog zaveta. Glava porodice Vilijem, sa ženom i četvero dece napušta naselje i zasniva farmu na rubu udaljene šume. Vilijem i njegova žena potom dobijaju peto dete, koje ubrzo nestaje dok ga je čuvala Vilijemova najstarija ćerka, koja tvrdi da je dete otela veštica i odvela ga u šumu. Ovde počinje pravi porodični košmar u kome se zamagljuje linija između stvarnosti i fantazije.

Nenad Lančuški i Aljoša Tomić


No comments:

Post a Comment