1.30.2022

VASKRSENJE FRANŠIZE

Film: "Isterivači duhova: Nasleđe" (Ghostbusters: Afterlife)
Režija: Džejson Rajtman
Scenario: Džil Kenan, Džejson Rajtman, Den Ejkrojd
Uloge: Keri Kun, Pol Rad, Fin Vulfhard
Trajanje: 124 min
Proizvodnja: SAD/Kanada, 2021.


"Isterivači duhova" (Ghostbusters, 1984.) i "Isterivači duhova II" (Ghostbusters II, 1989.) su kultne komedije, koje su dobro poznate svima koji su odrastali osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka. Originalno osmišljen od strane Den Ejkrojda kome se u pisanju scenarija pridružio Harold Rejmis koji će glumiti, uz Ejkrojda, jednog od četiri originalna "Isterivača duhova".

recenzija horor filmasleđe

Iako je Columbia Pictures, studio koji je prducirao film sumnjao u uspeh, ono što se desilo je bio je pravi kulturni bum! Originalni "Isterivači duhova" ne samo da su bili drugi najuspešniji film u 1984. godini, nego su se prelili i u druge medije, pa su dobili i svoje crtane serijale, stripove, akcione figure, društvene i video igre, zabavne parkove i more drugog merčandajza.

Nastavak je usledio nekoliko godina kasnije, ali nije prošao slavno kao original, mada dovoljno dobro da se već od 1990. godine počne govoriti o trećem nastavku serijala. Iako je Ejkrojd imao spreman scenario za njega, nastavak je više od dve decenije proveo u razvojnom paklu. Razloga za to je bilo više, ali najčešći je odbijanje saradnje jednog od članova tima, Bila Mareja, da sarađuje, jer je veliki protivnik filmskih nastavaka.


recenzija horor film

Ejkrojdov scenario je pretočen u video igru koja je 2009. godine izašla na sve veće platforme, a što se daljih filmova tiče producenti su se odlučili za rebootovanje serijala. I tako je nastao kontroverzni "Isterivači duhova" (Ghostbusters, 2016.), poznatiji kao "Isterivačice duhova". Ovaj film je od svog prvog trailera generisao neverovatnu količinu mržnje, da se sve treslo, dislajkovan je na svim platformama, a njegovi hejteri su optuiživani za rasizam i mizoginiju, što je značajno uticalo na njegov uspeh na box office-u. A nije pomoglo ni to što je sam film bezlična treš komedija.


U svakom slučaju, vetar kao da je promenio pravac oko 2019. godine kada je počela produkcija pravog nastavka. Autori su, u najnovijem trendu vaskrsavanja franšiza osamdesetih i devedesetih godina, odlučili da zaborave da je zlosrećni reboot postojao, i nastavili su priču gde je stala nakon prva dva nastavka.

recenzija horor film

Prva dva filma su pratili tim paranormalnih istraživača i eksperata za lov na duhove, sastavljen od Rejmonda Stanca (Den Ejkrojd), koji je srce tima i ekspert za paranormalnu istoriju i metalurgiju, zatim Igona Spenglera (Harold Rejmis), asocijalnog kvantnog fizičara, Vinstona Zedemora (Erni Hadson) koji je bivši marinac i glas razuma ekipe, i na kraju Piter Venkmana (Bil Marej), doktora parapsihologije i psihologije, koji je ujedno i vođa tima.

S obzirom na to da se priča nastavlja skoro četrdeset godina kasnije, ne pratimo gerijatrijski tim iz originala. Kao protagoniste ovde imamo potomke Harold Rejmisovog lika, koji je jedini član originalnog tima koji više nije među živima, a kome je film i posvećen. Tu su njegova ćerka Keli (Keri Kun) i njeno dvoje dece, Fibi (Mekena Grejs) i Trevor (Fin Vulfhard). Tinejdžeri će preuzeti ulogu "Isterivača duhova", dok rešavaju misteriju svoga nasleđa.

recenzija horor film

Ovo je odlično rešenje koje će privući i stare fanove, koji žele da saznaju šta su njihovi junaci radili proteklih nekoliko decenija, kao i mlađe fanove, koje su "Čudnije stvari" (Stranger Things, 2016.) uvukle u svet horora. Poređenje sa ovom serijom je neminovno, ne samo zato što se ovde pojavljuje Vulfhard, koga je njegova uloga u "Čudnijim stvarima" lansirala, nego zato što preuzima najbolje elemente narativa ove serije. Tako i ovde imamo tinejdžere suočene sa svakodnevnim problemima, u tmurnom svetu današnjice, koji horor stvarnog sveta menjaju za paranormalni horor, koji je svojevrsno rešenje njihovih problema, oličen u tome da postoji nešto veće. A sve to bez potcenjivanja njihove inteligencije.

recenzija horor film

Kasting tinejdžera je pun pogodak, svi do jednog su mladi talentovani glumci sa odličnim smislom za komediju. Iako sama priča nije ništa revolucionarno, štaviše prati identičan šablon originalnog filma, sastavljena je na vrhiunski način, sa odličnim humorom, akcijom i emocijom koja će matorijim nostalgičarima naterati suze na oči. Slično kao i u slučaju filma "To" (It, 2017.), kompetentna režija u kombinaciji sa solidnim scenarijom pravi neverovatnu razliku. Dobar film ni ne treba da bude revolucionaran, samo treba da bude dobro ispričan.

S obzirom na to da sam jedan od gorepomenutih matorijih nostalgičara, ovo mi je jedan od omiljenih filmova iz prošle godine, ali mislim da bi i mlađi gledaoci uživali u njemu. 

 

Aljoša Tomić

1 comment:

  1. Pozdrav prijatelji, ovo je moje svjedočanstvo. u braku sam 5 godina i živimo zajedno 9 godina. Bili smo razvedeni 4 mjeseca. Želi otići i ne želi spasiti naš brak. Bili smo sjajan par (bar sam ja vjerovao u to) i rijetko smo se svađali. Nekoliko mjeseci prije nego što je otišao od kuće, bio je tako neaktivan i puno je spavao. Shvatila sam da ima emotivnu vezu s nekim i potvrdila sam da ga privlači. Tada je rekao da više nije zaljubljen u mene i da ne može živjeti sa mnom. Molila sam se, plakala i tako mjesecima. Stvarno mi treba pomoć i želim svog muža natrag. Surfala sam po internetu kad sam vidjela svjedočanstvo jedne žene da je dr. Alaba bio prekrasan mađioničar koji je pomogao u liječenju mioma i da je mogla natjerati vlastito dijete da se pribere kod kuće. ona je napisala njegov kontakt i ja sam ga kopirala, prvo sam sumnjala u ovaj kontakt, ali stvarno mi treba trajno rješenje za moj problem, pa mu pošaljem poruku u kojoj objašnjava svoju situaciju, rekao mi je da se pobrinem da se muž vrati ako imam da se tako ponašam kako mi je ukazao, učinila sam sve što mi je rekao, a četvrtog dana dobila sam ispriku od njega da ne zna što mu je, te večeri se vratio kući i molio se za sve njegove grijehe i budući da su naša ljubav i brak postali jači, želim se zahvaliti velikom magičaru čarolija dr. Alabi na njegovom dobrom radu i ponovnoj sreći u životu. Ako imate iste obiteljske probleme ili druge probleme, kontaktirajte dr. Alabu danas na: dralaba3000@gmail.com ili ga kontaktirajte na WhatsApp i Viber na ovaj broj:+1 (425) 477- 2744 Mogu izvesti bilo koju čaroliju za koju mislite da ja sam živo svjedočanstvo .................

    ReplyDelete